לאחרונה הרשת מלאה בכל מיני גיבובי שטויות על כך שנוחי דנקנר הוא אדם טוב ושלא מגיע לו ליפול, האמת? אני מסכים חלקית עם האמרה שחבל שהוא ייפול – חלק מהחברים הטובים שלי עובדים באחת מהחברות שאת השם שלה לא נזכיר סלקום – חבל שהוא יפול,  אני לא באמת רוצה שהם יהיו מובטלים.

אבל…

נוחי דנקנר חברים יקרים, הרוויח כמויות כסף בלתי נתפשות. נוחי דנקנר היה, בעבר, מכונת מזומנים, מניות ושוק הון. נוחי דנקנר שלט בזרוע חזקה בחברת הסלולר החזקה בארץ (היא עדיין כזו אגב) שמחזיקה אלפי נותני שירות המשתכרים במשכורות מינימום מעליבות – ואל תאשימו את המשבר, זה היה השכר לעובד גם כשסלקום היתה החברה הרווחית ביותר בארץ.

שימו לב שמאז צלילת הרווחים של חברות הסלולר – מחזור הכספים "שמשחק"\ "מתגלגל" בבורסה הוא עלוב ביותר, כמה מאות מליונים של שקלים, מה שהיה בתקופת השיא של חברות הסלולר – מיליארדים. מה שאומר בהכרח שהגזל מהלקוחות היווה מקור לרווחים העצומים של נוחי ושאר השטנים שניהלו את אותן חברות.

סיפור עם מוסר השכל שהמצאתי כרגע: בכפר קטן, דל במשאבים גר איכר ולאיכר היו 5 פרות – יום אחד האיכר שם לב שהעטינים של הפרות מפוצצים בחלב והעגלים לא צריכים יותר ממחצית החלב, האיכר ישב וחשב מה יעשה עם החלב הנותר והחליט למכור אותו לכל דורש. האיכר שהיה היחיד שמכר את חלב המבוקש בכפר גבה מלקוחותיו סכומי כסף מופרזים – שקנו את החלב בשקיקה כי לא הייתה אלטרנטיבה..

יום אחד הגיע לכפר מישהו עם 50 פרות ואידיולוגיה צרכנית

סוף.

ולענייננו: אותה חברת סלולר ששלחה הוצל"פ לבתי הלקוחות שלא החזירו חובות ועקלה להם רכוש, אותה חברת סלולר שגבתה מחיר שנע של בין 300-600 ש"ח ללקוח פרטי, אותה חברה שהתעלמה מהאפשרות להוזיל משמעותית את מחיר המוצר אותו היא מספקת תחת טענות של "אין כאן רווח", "על איכות משלמים" ועוד כל מיני פלפולים שכיום אנו מבינים – עד כמה הם חסרי טעם ולהפך, אותם טיעונים הפכו לימים לצווחת חזיר המתחנן לחייו לפני השחיטה – סלקום, אם היתה משכילה לחזות את זעם ההמון וכחלון, ולהוזיל מחירים משמעותית הייתה נמנעת מהמשבר, ואפילו הייתה מצטיירת כמו בהבטחה הפרסומית שלה "כולנו משפחה אחת". אבל זה, כמובן לא המצב.

לחברה הזו יש מנכ"ל ובעלי מניות ובעלים. אם היה חשוב להם להצטייר כלוחמים למען האזרח הם היו יכולים לחזות את זה ולהוזיל מחירים, הם לא עשו כך ולכן הם כנראה יפשטו את הרגל – ועל כן אני לא מרחם עליהם, ולו במעט. גם אתם לא צריכים לרחם על אף אחד מהם. השוק הוא שוק חופשי ובמקום סלקום ששדדה מאיתנו באין מפריע ובלי סנטימנטים (חוץ מפריסת חובות לתשלומים) יבואו חברות קטנות עם אג'נדה שונה לגמרי מ-"לשדוד", "לגנוב", שיטת מצליח"  שיעסיקו את כל החברים שלי ושלכם.

גורי אלפי סיכם את זה טוב:
גורי אלפי נוחי דנקנרנ.ב

פה זה המקום "להודות" לחברי הכנסת שהשכילו לקיים רגולציה בשוק התקשורת לא לפני שבמשך שנים התגאתה המערכת הכלכלית בארץ בשוק חופשי ותחרותי אך סינדלה כל אפשרות של חברות תקשורת אחרות מבוססת GSM או VOIP להיכנס לשוק.

כמה מילים בלי ציניות – תודה לכחלון שהיה זה שספג, סופג, ויספוג רפש למשך הקריירה המקצועית שלו, כי הוא בניגוד לכולם – עשה את זה. 

פורסם על ידי גלעד דהן

קופירייטר ואיש קריאייטיב. כותב מחשבות, מתחשב בעובדות, ריאלי, מנסה להישאר רציונלי - זה לא עובד.. גלעד גם חבר בצוות "החיידק כל מה שמדבק ברשת"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *