רוצים שינוי? חושבים ש-"השיטה לא עובדת" רוצים להצביע ביום הבחירות? כדאי שתדעו…

ההצבעה שלכם לא רלוונטית. כן חברים, ההצבעה שלכם שווה כקליפת השום בעולם מתועש אשר ההון והשלטון דבוקים אחד לשני כמו תאומים סיאמים המחוברים בראש.

משרד יחסי הציבור (והלוביזם) "גלעד" מצוטט:

"מה זה לובינג? אנחנו המקף בין ההון לשלטון"

"הזכות שלי של הלקוחות שלי וזכותו של כל אדם לנסות ולהשפיע כל יום"

"בוא נראה איך אני משתמש בממשלה בשביל שזה יקרה"

מקור 

אם אוכל לסכם הכל במילה אחת אני אקרא לבעיה הראשית בדמוקרטיה הישירה – לוביזם (שדלנות). אותו מקצוע שתפקידו המרכזי הוא לדאוג לאינטרסים של החברות אותן הוא משרת, למשל: משרד הלוביזם של חברת תנובה, גרם (בעקיפין ובמסווה) לפני מספר שנים לכך שהפיקוח על מוצרי החלב יוסר ונתן שלל טענות מדוע זהו צעד כלכלי שתפקידו לחזק את המשק, בפועל מה שקרה זכור לכולם ממהפכת הקיץ של 2011 מוצרי החלב נהיו יקרים מדי.

כך עובדת השיטה: ישנו  ח"כ שרוצה להעביר הצעת חוק—> מגיע משרד לוביסטים שישנם כמה חברי כנסת שחייבים לו "טובה"  —> משרד הלוביסטים מבטיח לח"כ תמיכה בהעברת החוק שברצונו להעביר ובתמיכת עוד כמה חברי כנסת (אותם הזכרנו מקודם) —> הצעת החוק עוברת —> חבר הכנסת נכנס לרשימת "החייבים" למשרד הלוביסטים. ככה בעצם מספסרים בנו ובדמוקרטיה שלנו. לצורך אינטרסים אישיים.

התקשורת מסמנת לנו מדי פעם (ולא מספיק) עד כמה הלוביזם בארץ חזק ובלתי ניתן לשבירה, ממש כמו בסרטון הזה:

או בתוכנית "עובדה עם אילנה דיין" תחת הכותרת "מי באמת מפעיל את הכנסת" צפו:

תסתכלו רגע סביבכם, מה אתם רואים? כמה מהסביבה שלכם מושפעת בעקיפין ובמישרין מהחלטות ממשלה שנקבעו עקב התערבות לוביסטים? אתם יודעים בכלל? יש לכם מושג? אני לא בטוח. גם לי אין מושג, השחיתות כבר בתוך החיים שלנו אם נרצה או לא. כשלים אתיים של שנים חילחלו לנו לכל חלקה טובה. זה בכל מקום.

אני יודע שכבר חפרו לכם ונמאס לכם מהסיסמה של "הון ושלטון" אבל מה לעשות חברע'ס, הכל כולל הכול במדינה *הזו* מונע מאינטרסים של חברות ענק.

מה אפשר לעשות?! כל עוד אין מישהו שמבטיח שמבחינתו ביעור מוחלט של הלוביזם מכנסת ישראל זו משימתו היחידה – אין למי ולהצביע, וגם אז – אם לא יהיה לו מנדט רציני לא יהיה לו כוח לשינוי אמיתי. הקול שלכם אולי משפיע על אילו בובות תראו ב-4 שנים הקרובות, אבל הם עדיין בובות. אתכם, כבני אדם, הכנסת (הם\ המערכת\ הממסד\ מערכת שלטון החוק\ נבחרי הציבור\ נבחרי העם) לא תספור.

קראו עוד על מעללי הלוביזם כאן

נקנח בציטוט של מלך מלכי המלכים בוב מארלי:

קרדיט:יואב בן פורת
קרדיט:יואב בן פורת

Don't let them change ya, oh! –

Or even rearrange ya! Oh, no!
We've got a life to live.
They say: only – only –

Only the fittest of the fittest shall survive –
Stay alive! Eh!

 

פורסם על ידי גלעד דהן

קופירייטר ואיש קריאייטיב. כותב מחשבות, מתחשב בעובדות, ריאלי, מנסה להישאר רציונלי - זה לא עובד.. גלעד גם חבר בצוות "החיידק כל מה שמדבק ברשת"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *