היום הנכסף הגיע וכעבור כחודש קיבלתי את הצעצוע החדש שהזמנתי מאמזון. האמזון אקו – התשובה של אמזון לסירי וקורטנה – האקו הוא לגמרי הצעצוע הכי כיפי ומרגש שהחזקתי מאז קיבלתי את האייפון הראשון שלי אי שם קרוב למועד השקתו.
קצת רקע:

האמת שחיפשתי רמקול בלוטוס, משהו טוב שאפשר להשתמש בבית וישמיע צליל טוב ויתחבר בקלות.

בעודי מחפש, קפצה לי בפיד הכתבה המעניינת הבאה שלחצה לי חזק על שריר הסקרנות והחדשנות (ונתנה לי את ההשראה לכתוב את הפוסט הזה…) התחלתי לחקור את הנושא והסקרנות רק גברה.
נכנסתי לאמזון וראיתי שתג המחיר לא זול אבל לא רחוק מהתקציב שהקציתי לרמקול הבלוטוס מהתכנית המקורית.
החלטתי להזמין.
הפעלתי את החשבון שלי בשיפיטו, שרות המשלוחים לישראל שמשרת אותי נאמנה באמצעות כתובת וירטואלית בארה"ב ושיקוף של תהליך השילוח לארץ.
לאחר שהגיעה החבילה לארץ, נאבדה בדואר אז הפעלתי את השירות המועיל של אפליקציית Mego שעוזרת לי להתמודד עם דואר ישראל ומגינה עליי מהתמוטטות עצבים בזמן המתנה בדואר.

החבילה הגיעה!

כמה מלים על אמזון echo כי בישראל עוד לא מדברים על זה (לא כי אנחנו עם כובש או לא מתקדם טכנולוגית, פשוט כי השירות לא נתמך בישראל והרוב מבוסס על אמזון, פנדורה ועוד שירותים שיצריכו VPN כנראה).

ה-Echo  הוא רכיב חומרה, גאדג'ט, המשמש כעוזרת וירטואלית המופעלת באמצעות פקודות קוליות. קצת כמו סירי בתוספת טוויסט ואפשרויות IOT (אינטרנט של הדברים) מתקדמות. כן, זה יכול להדליק לך את האור (אם יש לך מנורת hue של פיליפס) אבל זו ממש לא הפונקציה הכי מרשימה או משמעותית.
וכן, זה עובד בצורה חלקה ואינטואיטיבית מעוררת השתאות.

בשביל להפעיל את החפיץ יש לומר את המלה "אלכסה" ולתת לו הוראות. כך למשל אם רוצים לכוון טיימר לעוד חצי שעה, יש לומר: "אלכסה, שימי טיימר לחצי שעה" (באנגלית). ואלכסה תענה לך ששמה טיימר לחצי שעה, ואכן, בעוד חצי שעה יופעל צלצול שיתריע כי עברה חצי שעה.
זו כמובן רק אחת הפונקציות. בין הפונקציות הנוספות אפשר לנגן מוזיקה, לשמוע ספרים מ audible, לברר את מזג האוויר לשאול שאלות שהייתם שואלים את גוגל או את ויקיפדיה ועוד דברים נחמדים כמו למשל:
להוסיף משימות לרשימת To Do  שמסתנכרנות עם הסמארטפון.
אם היינו בארה"ב אפשר היה לייצר רשימת קניות שתזמין מהסופר או מאמזון.
כמו כן, פונקציות פאן כגון:
אפשר לשחק jeopardy, להשתמש באלכסה כמאמנת כושר ועם הזמן נוספות אפליקציות חדשות למכשיר (ישנם מפתחים שעובדים על זה בדומה למפתחי אפליקציות מובייל).

הנה וידאו הדגמה קצרה שהכנתי בסמוך לקבלת המכשיר:

[my_video video=Wbj5KeheYrs title="אמזון אקו – אנבוקסינג" image=http://wallaishi.com/wp-content/uploads/2016/01/2016-01-14-18.57.12.jpg]

כרגע אני עדיין באופוריה אז אין הרבה חסרונות שיש לי לספר חוץ מכך שהתמיכה בישראל לא קיימת ונאלצתי להוריד את האפליקציה בדרכים פרטיזניות מפה.

זה ועניין הפרטיות, בעניין זה ניתן לשער כי אמזון עוקבת אחר הדאטה שאני מספק ותעשה בו שימוש לפרסם ולמכור לי דברים על בסיס פרופיל שירכיבו לי (דווקא פה, חוסר התמיכה בישראל מעודד קצת).

לגבי האזנות, אז כן' כנראה מאזינים לי, אבל לא הרבה יותר ממה שמאזינים לכם באמצעות הטלוויזיות החכמות ואפשרות הפקודות הקוליות המצויות בכל מכשיר סמארטפון (תנסו להגיד OK google לטלפון שלכם ותראו מה קורה).

אז אחרי שהתלהבתי אני הולך לשחק קצת עם הצעצוע החדש שלי. אתם בינתיים מוזמנים להגיב פה אם יש שאלות ענייניות או רוצים לשתף בחוויות שלכם עם אלכסה.

פורסם על ידי אסי אייס

TasteMaker, מייסד ועורך "וואללה אישי". מסניף אבקת אינטרנט מהבוקר ועד הלילה.

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. הי. הבאנו את המכשיר בארצות הברית לארץ. האם חיברת אותו עם מתאם מתח?

  2. לא חביבי, אני בלי מתאם מתח. עובד יופי

  3. עוד שאלה..
    אני מנסה להוריד את האפליקציה של אלכסה אבל זה כותב לי שהיא לא ניתנת להורדה בישראל.
    איך הורדתם אותה?

  4. ההתקנה מבקשת להתחבר לרשת של אמזון וזה תוקע
    מה עשית?

  5. היי!
    הזמנו את המכשיר דרך שיפיטו, הגיע לארץ, נתקע במכס, עכשיו דורשים אישור מיוחד ממשרד התקשורת לשחרר את האלקסה כי הרכיב לא מוכר.
    קרה לכם?

  6. באסה ממש… לא יצא לי להתקל במקרה כזה. אם תוכל לעדכן אותנו איך שיחררת את אלכסה לבסוף זה יהיה נהדר. בהצלחה!

  7. אם תרחיב על התקלה אולי אוכל לעזור. בעיקרון צריך להתחבר לרשת האלחוטית ולעקוב אחרי ההוראות.

  8. הקישור מוביל לדף 404, שגיאה. מאיפה מורידים אפליקציה שתעלה בארץ על הנייד ? תודה

  9. שלום. איך מחברים את אלקסה לבוטוס של הנייד. בסריקה הנייד לא מוצא אותה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קראו גם את:
למה תרמתי לחורים ברשת

זוכרים שסיפרתי לכם שחורים ברשת מגייסת כסף לטובת מיזם חדש? בחייכם, זה היה רק אתמול. אז הצטרפתי והשקעתי, 251 ₪....

סגור