הסודות של מייקרוסופט לשיווק באמצעות תוכן נחשפים

לא רוצה להשמע דרמטי מדיי אבל ביום האחרון זומנתי למשרדי אאוטבריין בנתניה לסשן שתעביר מנהלת השיווק של מייקרוסופט בישראל, שירה לוי ברקן, על שיווק באמצעות תוכן. אזרתי אומץ והגעתי לנתניה. האווירה במשרדי אאוטבריין מאוד חיובית והצוות סיפק הכנסת אורחים חמימה. הסשן מתחיל: את הסשן פתחה שירה לוי ברקן בהצגת מייקרוסופט. אתם ידעתם שיש לחברה הזו כ 90,000 עובדים וכי הם פעילים ב190 מדינות? מלבד הנתונים הללו ערכה ברקן סקירת מוצרים קצרה של MSFT ותתפלאו אבל מייקרוסופט זה לא רק ווינדוס ואופיס- אלה רק מדגדגים את קצה הקרחון… מכאן המשיכה מנהלת השיווק והציגה את האתגרים המרכזיים שניצבים בפניה" ריבוי קהלים, ריבוי מוצרים, מעגל קניה ארוך (לעתים יותר משנה) וחשוב מכל – היא נמדדת בביצועים מבוססי ROI. לא קל… *פה הקטע שאני מתחיל לחפור אז אני מזהיר מראש שהחלק הבא מיועד לקהל קצת יותר מתקדם בעולם השיווק (אבל אם המשכתם לקרוא ויש שאלות – תרגישו חופשי לשאול בתגובות). לוי ברקן סיפקה הצצה נדירה ושיתפה את החברים שנכחו בסשן בכמה וכמה דרכי התמודדות ופיצוחים של האתגרים הנ"ל שהביאו את מיקרוסופט לשיעור המרות של כ-60%, אלה עיקרי הדברים: ראשית, מחלקת השיווק עברה Shift תפיסתי לגבי תפיסת שיווק התוכן שלהם. נעשה מעבר מחלוקת אלמנטים של awareness, אנגייג'מנט ומכירות להכרה במרכיבים אלה כמקשה אחת המהווה משפך מכירות במקביל הכניסו איש תוכן במשרה מלאה לחברה. לאחר מכן גיבש הצוות infra-structure של הדרך להבניית ויישום ה-Shift, זה נראה בערך ככה:

Content production Assets & Channels Content Sources

In-house

Owned

Products Marketing

Central Marketing

Outsourced

Earned

Segments

Influencers

Recycled

Paid

Customers

Partners

כאשר המבנה מובן ומוכן אפשר לגבש את האסטרטגיה לפי התרחישים, הצרכים והמטרות כמתואר בטבלת ה CLM(Customer Lifecycle Management)  הבאה:

Relationship Building Needs Scenarios
Increase Engagement Gather Info. Use Case
Loacate solution Trends
Always on! Test Persona
Support Segment

לאחר שלב התכנון מגיע שלב הביצוע בו נעזרים בטכנולוגיה להשגת המטרות: 1. הפצה נכונה באמצעות אאוטבריין, CRMs ומערכות דיוור למיניהן. 2. מודדים: חשיפות, שהייה באתר, המרות ו"נצחונות" (יעדים שאינם המרות קלאסיות). לסיום הציגה שירה קווים לדמותו של מנהל התוכן המושלם בעיניה והרי הם:

  • עדיף שהוא יהיה In-house
  • סטורי טלר עם חשיבה אנליטית
  • Dots Connector
  • שחקן קבוצתי חזק בצוות הדיגיטל
  • מכיר ומזדהה עם מטרות העל של התאגיד
  • אחראי על כל שלבי ההפקה

ולסיכום, בשלוש נקודות למי שהגיע עד כאן: על מנת להצליח בContent Marketing אתם צריכים-

  1. אסטרטגיה
  2. מדידה
  3. התמדה

שיהיה בהצלחה!

שירה לוי ברקן

פורסם על ידי אסי אייס

TasteMaker, מייסד ועורך "וואללה אישי". מסניף אבקת אינטרנט מהבוקר ועד הלילה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האינטרנט ומנוע החיפוש גוגל נמצאים במרכז העניינים !

    במהלך השנים האחרונות הפכה זירת האינטרנט למדיה המרכזית ביותר. כתוצאה מההתפתחות הרבה וזרימת המידע ברשת, החלו מגוון עסקים להקים אתרים ולשווק את עצמם באמצעות מנועי החיפוש (בעיקר באמצעות מנוע החיפוש של גוגל).

    ככל שרשת האינטרנט התפתחה, זזו המדיות האחרות (הרדיו, הטלוויזיה, העיתונות המודפסת, שלטי החוצות, המגאזינים, המודעות וכו') לצידי הדרך.

    כיום, מכיל האינטרנט מגוון אתרים של עסקים שונים וניתן לומר שעסק ללא אתר כמעט ואיננו קיים משום שללא אתר באינטרנט וקידום נכון אף אחד לא ידע שהוא קיים.

    בעלי האתרים משקיעים זמן, אנרגיה וכסף רב בכדי לקדם את האתר שלהם (באמצעות קידום אתרים בגוגל), כאשר המטרה המרכזית היא להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, (ידוע כי מרבית הגולשים בוחרים לקבל שירות מהעסקים אשר מופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות ובעמודים הראשונים), בצורה זו, יוכל האתר שלהם להיחשף לאוכלוסייה הרבה ביותר ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלו.

    במידה ויש לכם אתר ואתם מעוניינים לקדם אותו במנוע החיפוש – גוגל, חשוב שתבחרו בחברה מקצועית ומנוסה אשר עוסקת בקידום אתרים.

    מכיוון שיש מגוון חברות אשר עוסקות בתחום קידום אתרים בגוגל וכל חברה מבטיחה ללקוחותיה שהיא תגרום לאתר שלהם להיות בין האתרים הראשונים של תוצאות החיפוש, חשוב שתבחרו בחברה אמינה אשר משתמשת בשיטות הגונות ולא בטריקים לא יעילים אשר מחזיקים מעמד למשך זמן קצר.

    יש כל כך הרבה חברות של קידום אתרים בשוק, למה לבחור דווקא ב- Golan SEO ?

    באמצעות החברה הצעירה קידום אתרים בגוגל Golan SEO , תוכלו לקדם את העסק שלכם בצורה יעילה, בטוחה, אמינה וחכמה.

    חברת קידום אתרים בגוגל Golan SEO מקפידה להתעדכן באופן שוטף בנוגע לכל החידושים האחרונים בעולם השיווק והקידום באינטרנט והיא תבנה את התהליך השיווקי בצורה מחושבת והדרגתית – היא תסייע ללקוח להקים את האתר החדש שלו, תקדם אותו בגוגל וברשתות החברתיות ותמשיך לעקוב אחרי האתר באופן שוטף, כך שתוכלו להיות בטוחים שהאתר שלכם נמצא בידיים טובות.

    בחברת הקידום קידום אתרים בגוגל Golan SEO, מבינים שתהליך קידום אתרים בגוגל הינו תהליך רציני אשר לוקח זמן (כאשר הוא מתבצע בצורה איכותית ) ולוקחים בחשבון שגוגל מקדם אתרים לפי גיל האתר (כך שאתר וותיק יקודם בצורה טובה יותר), לפי וותק הקישורים ועוד. כמו כן, מתאפיינת החברה בחשיבה עצמאית, פתיחות לשינויים, חשיבה ייחודית, היא מקפידה להתאים לכל לקוח את צורת השיווק אשר מתאימה לו ועובדת באופן יעיל, שיטתי, מחושב ומסודר.

    חברה שנשארת עם היד על הדופק !

    חברת קידום אתרים בגוגל Golan SEO תזהה את קהל המטרה, תכוון את צורת השיווק אל הלקוחות, תשלב בין מגוון שיטות ודרכים בכדי להוביל את האתר אל הדירוגים הראשונים במנוע החיפוש גוגל (בין היתר היא תעשה זאת באמצעות מילות המפתח) ותקפיד להסיק מסקנות ולנתח את הפעולות אשר בוצעו. בצורה זו ידעו העובדים אילו שיטות יש לשמר ומה יש לשנות בכדי להגדיל את כמות הזרימה אל האתר.

    באמצעות השיטות השונות תוכלו להגדיל את זרימת הגולשים באתר שלכם, תשמרו על הלקוחות הקבועים ותגדילו מאגר הלקוחות שלכם, בצורה זו תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כאבי ראש, לחצים רבים ותצליחו להרוויח סכומי כסף גבוהים ללא כל מאמץ.

    ברגע שתעלו על ה"גל", תבחרו בחברה איכותית ואחראית אשר לא מבטיחה הבטחות שקריות וחסרות בסיס, תוכלו להגביר את הסקרנות והעניין באתר שלכם, תשמרו על הלקוחות הקבועים, תרחיבו את מעגל הלקוחות שלכם ותישארו מעודכנים לגבי כל החידושים והשינויים אשר חלים בתחום קידום אתרים בגוגל.

    קידום אתרים בגוגל זה GOLAN SEO!

    קידום אתרים בגוגל הוא השאיפה של כל בעל אתר. הקידום בגוגל מסייע לאתר רבות, וכידוע, הקידום הזה אינו נושא פשוט כלל וכלל. חברת קידום אתרים בגוגל GOLAN SEO מסייעת לכל בעל אתר להביא את האתר שלו לאחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, ודואגת לקידום איכותי ואמין שגם נשאר לאורך זמן.

    קידום אתרים בגוגל – חשיבות הקידום

    קידום אתרים בגוגל הוא נושא חשוב מאד, שכדאי מאד לכל בעל אתר להשקיע בו. ומדוע? משום שהדרך שבה מרבית האנשים מגיעים לאתרים השונים ברשת היא על ידי מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, כמובן. אמנם, אם העסק שלכם מוכר, או אם אתם דואגים לפרסם את כתובת האתר במדיות נוספות, יתכן שיהיו לקוחות שיחפשו דווקא את האתר שלכם, ויגיעו ישירות אליו. אולם אלו יהיו רק הלקוחות שמכירים אתכם גם בלי האתר, מה שמצמצם מאד את מעגל הלקוחות.

    לעומת זאת, דרך גוגל מגיעים כל הגולשים אשר מתעניינים בתחום שבו עוסק האתר שלכם. כל גולש שמתעניין בתחום כלשהו, מחפש אותו, בשלב ראשון, בגוגל, כדי לקבל כמה שיותר אפשרויות מידע על הנושא. ככל שהאתר שלכם יופיע במקום גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, כך יש סיכוי גדול יותר שהגולשים ייכנסו לאתר, יתעניינו בעסק שלכם ויהפכו ללקוחות. מחקרים מוכיחים כי הגולשים נכנסים לאחד מ-10 האתרים הראשונים ברשימת תוצאות החיפוש, ולא מתעניינים באתרים הבאים ברשימה, כך שחברת קידום אתרים בגוגל GOLAN SEO עושה כל מאמץ להביא את האתר שלכם לאחד מ-10 המקומות הראשונים, בשאיפה, כמובן, להגיע למקום הראשון.

    קידום אתרים בגוגל – סוגי קידום

    על מנת לקדם אתרים בגוגל ניתן לבחור בשתי אפשרויות – קידום אורגני וקידום ממומן. בסופו של תהליך, שני סוגי הקידום יביאו את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל, אלא שהשיטות שונות וגם המטרות שונות. קידום ממומן הוא מהיר, ולמעשה מיידי, והוא כרוך בתשלום לחברת גוגל. קידום ממומן הוא למעשה אפשרות להציג מודעה של האתר בראש תוצאות החיפוש, כאשר התשלום מתבצע פר קליק על המודעה.

    קידום ממומן יעיל להרצה ראשונית של אתר, לפני שהקידום האורגני נעשה אפקטיבי, או לזמנים של מבצעים מיוחדים וכדומה. קידום אורגני, לעומתו, הוא קידום שדורש תהליך ארוך וסבלני. מטרתו של קידום אורגני היא לגרום לגוגל להבין כי מדובר באתר איכותי, עדכני ויעיל, כלומר אתר שכדאי להביא לידיעתם של הגולשים את קיומו, אתר שאכן יביא להם תועלת. על מנת לבצע קידום אתרים בגוגל בשיטה האורגנית, יש לדאוג לאופטימיזציה של האתר, כלומר לגרום לאתר להיות איכותי, במושגים של גוגל.

    אתר איכותי הוא אתר שמתעדכן בתכיפות גבוהה, אתר שיש בו תוכן מקצועי ואיכותי, אתר שהגולשים בו שוהים בו במשך זמן רב יחסית, ולא יוצאים ממנו בתוך מספר שניות. ישנם עוד נושאים רבים אשר הופכים אתר לאיכותי בעיני גוגל, ועל מנת להתאים את האתר לדרישות הללו, יש להיעזר, כמובן, בחברת GOLAN SEO, אשר מכירה היטב את התחום של קידום אתרים בגוגל ויכולה לסייע בקידום יעיל ואיכותי. חשוב לציין שקידום אורגני אינו מתרחש ברגע, והתהליך עלול לקחת מספר חודשים, אולם בסופו, האתר יהיה מונח לבטח בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל.

    זקוקים לקידום אתרים בגוגל? מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? מחפשים מישהו שמבין בתחום שיעזור לכם לשדרג את האתר? קידום אתרים בגוגל חברת GOLAN SEO לשירותכם! פנו כבר עכשיו ותיהנו ממגוון שירותים של בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל, ייעוץ מקצועי ושירות אדיב ומסור.

  2. Bunch of nonsense. How about producing a superb product that will sell word mouth?
    How about superb Windows?
    That would eliminate the need of all those marketing experts, and would serve us better.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קראו גם את:
ספרות זולה
חולצה חינם: קראוד סורסינג לפינה החדשה

אחרי שבועיים ומשהו של הפסקה וואללה אישי חוזר עם תחרות חדשה שתוכל לזכות אתכם בחולצה. ליתר דיוק הפעם מדובר בקראוד...

סגור